Əsas » Məqalə » Azərbaycan ədəbiyyatı

Əfəndiyev Elçin yaradıcılığı-Mən sənin dünyanam-3
<< 1 / 2 / 3 >>

    D a y ı (onun sözünü kəsib birdən-birə əllərini, ayaqlarını tərpədə-tərpədə yerində caz oynayır). Bam-bam-bam!.. Ba-ba-bam-ba!.. Vu-vi-vi!.. Ba-bam-bam!.. Baş rejissor. Siz... Siz nə edirsiz?! Dəlisiz-nəsiz?!
    D a y ı. Maqnitafondu də!.. (Yerində oynaya-oynaya.) Ba-ba-bam!.. Ba-bab-bab-bab!.. Vi-vuvi!..
    Müəllif. Mən ondan tez gəlmişdim qəbula!
    K a t i b ə. Əşşi, sən Allah əl çək məndən! (Telefon dəstəyinə.) Da tı çto, sənnən deyiləm?.. Burda biri var, adamı işləməyə də qoymur...
    Dayı (oynaya-oynaya). Şair Qulam Babanın sizin evə hədiyyə göndərdiyi maqnitafon! Yazıq hələ də gözləyir ki, poemasını haçan səhnələşdirəcəksiz!.. Ba-ba-bam!.. Vu-vi-vu!.. Pauza.
    Direktor. Heç xoşuma gəlmir, heç!..
    D a y ı (birdən-birə o tərəf-bu tərəfə aşmağa başlayır, guya ki, sərxoşdu). Myam-nyam!.. Bunu da... bunu da içirəm... liçna sənün sağlığuva!..
    B a ş r e j i s s o r. Alə, bu dəlidi-nədi?
    D a y ı. Niyə? Vururuq də!.. Rejissor assistenti Məlik Məmmədlinin sizin evə göndərdiyi o bir çəllək çaxır varıydı e, onu vururuq!.. Yazıq, istəyirdi ki, ikinci rejissor olsun... (Yenə də guya ki, sərxoşdu.) Sənün sağlığuva!..
    Kiçik pauza.
    Baş rejissor (güc-bəla ilə özünə gələrək). A kişi, bir dəqiqə əyləş görüm!.. Kimsən? Nəçisən? Kim göndərib səni? Bilirəm! (Direktorun otağına tərəf işarə edir.) O partokrat göndərib səni.
    D a y ı (kürsüdə oturub başını bulayır, yəni ki yox). I-ı-ı!..
    Baş rejissor. Silvana?
    D a y ı (yenə başını bulayır). I-ı-ı!..
    B a ş r e j i s s o r. Bəs kim?
    D a y ı. Özüm.
    B a ş r e j i s s o r. Mənnən nə istəyirsən?
    D a y ı. Ixtisar...
    Baş rejissor. Nə?
    D a y ı. Ixtisar məsələsi...
    Baş rejissor. Ixtisar məsələsi? Nə ixtisar məsələsi? Kimin ixtisarı?
    D a y ı. Bizim o uşağın...
    B a ş r e j i s s o r. Uşağın? Hansı uşağın?
    D a y ı. Onun də...
    Baş rejissor. Yoxsa... yoxsa Əhmədi deyirsiz?
    Dayı (başını tərpədib təsdiq edir). Hı-ı-ı!..
    Baş rejissor. Dayı, dayı deyirdi, o sizsiz?
    D a y ı (başını tərpədib təsdiq edir). Hı-ı-ı!..
    Baş rejissor. A kişi, belə de də!.. Yoxsa ki, bu yaşda adamsan, başlamısan ki (Dayının caz oynamağını, yamsılayır.) vi-vu-vu, bam-bom-bam, day nə bilim, nə!.. Vallah hamısı bunun işləridi! Bu partokratın! (Direktorun otağına tərəf işarə edir.) Bunun! Bu ixtisar eləyib, mənnik bir iş yoxdur! (Dayı ilə üzbəüz oturur.) Əhməd istedadlı cavandı! Mən nə qədər müdafiə elədim, olmadı!
    D a y ı (yerindən qalxıb guya ki, maşın sürür). Vır-r-r!.. Bap! Bap!.. Ba-bap!..
    Baş rejissor. Yenə bu nədi belə?
    D a y ı. Maşındı də!.. (Mizin arxasında, Baş rejissorun yerində əyləşir.) Sizin maşın! Korbürator! Gəncədən artist Rza Balazadənin alıb sizə göndərdiyi korbürator. (Mizin üstündəki o gözəl nemətləri örtən qəzeti götürüb səliqə ilə kənara qoyur.) Yazıq hələ də oturub gözləyir ki, onu nə vaxt Bakıya, teatra dəvət edəcəksiz... Bap!.. Bap!.. Vır-r-r!..
    Baş rejissor (get-gedə artan bir təlaşla). A kişi, vallah, bu, o partokratın işidi! Inanmırsız mənə? Dayı mizin dolabından arağı, qədəhi çıxarır, işı0009 qda diqqətlə arağa baxır, sonra yavaş-yavaş qədəhə süzür. Elə bilirsiz burda asandı baş rejissor olmaq? Mən ona... Mən ona Hamleti vermək istəyirdim!
    D a y ı (qədəhi qaldırır).
    Yox, Horatsio, səndə mərdlik vardırsa,
    Qədəhi mənə ver!.. Mənə ver onu!..
     (Qədəhi başına çəkir, sonra mizin üstündəki nemətlərdən bir-iki tikə götürür.)
    Ax, bu sirləri heç kəs bilməsə,
    Gələcək nəsillər arasında, ah,
    Qara şərəfsizlik qaplayar məni...
     (Yenidən qədəhə araq süzür.)
    Direktor. Sancır!.. Sancır dalağım, sancır! Gözüm heç su içmir!.. Içmir!..
    D a y ı (arağı içir).
    Lakin dostumsansa, sən öz ömrünü
    Səadətlə yaşa, nadan dünyada
    Qəlbin ağrısa da...
     (Yenidən qədəhə araq süzür.)
    M ü ə l l i f. Mən birinci gəlmişdim! (Katibəyə) Mən sizdən şikayət eləyəcəyəm!
    K a t i b ə. Əşi, əl çək məndən də! Istəyirsən nişanlıma deyim?! (Telefon dəstəyinə) Yox, sənnən deyiləm!.. Necə yəni hansı nişanlım?..
    Dayı(qədəhi qaldırır).
    ...Mənim ömrümün
    Dərdini hamıya, hamıya anlat!..
     (Qədəhi başına çəkir.)
    B a ş r e j i s s o r. Yaxşı, yaxşı! Əhmədi bu teatra qaytarmaq mənə borc olsun! Söz verirəm! (Danışa-danışa ayağa qalxıb mizin üstündəki arağı götürür.) Söz verirəm ki, onun məsələsini çox ciddi qoyacağam! Əhməd, teatra qayıtmalıdır! (Get-gedə qızışır.) Gənc istedadlarla belə rəftar eləmək olmaz! Biz istedadların qədrini bilməliyik! Mən söz verirəm! Nə vaxtsa mən də bu teatrda öz sözümü deməliydim! Indi deyəcəyəm!
    D a y ı (ayağa qalxır). Deməsəz yazacam!
    B a ş r e j i s s o r. Nə? Siz də pyes yazırsız?
    D a y ı (barmağı ilə Baş rejissorun əlindəki arağı göstərir). Prezidentin müşavirinə sizdən şikayət yazacağam! (Iti addımlarla qəbul otağına çıxır.)
    Müəllif (yerindən qalxaraq). Mən sizdən əvvəl gəlmişdim! Insan hüququ toxunulmazdı! (Əlində portfel özünü Baş rejissorun kabinetinə dürtür.)
    K a t i b ə. Olmaz! Məşğuldu! «Hamlet»i işləyir!
    D a y ı. Yazıq Şekspir! (Səhnədən çıxır.)
    Baş rejissor (Müəllifi görərək əsəbi). Tank!
    M ü ə l l i f. Nə?
    B a ş r e j i s s o r (qışqırır). Tank! Tank!
    M ü ə l l i f. Nə tank?
    D i r e k t o r. Sancır! Sancır dalağım!
    Baş rejissor. Ayıb deyil?! Ölkədə müharibə gedir! Erməni kəndlərimizi yandırır! Qarabağ əldən gedir! Sən də başlamısan ki, dəvə belə gəldi, buzov belə getdi, mən nə bilim, qoyun nə oldu?! Ayıbdır! Tank olmalıdır! Güləndam da...
    Müəllif (dərhal coşaraq onun sözünü kəsir). Xeyr! Gülzar! Mən öz əqidəmdən dönmərəm!
    Baş rejissor. Hə, yaxşı, Gülzar! Gülzar da qadın batalyonunun komandiri!
    Müəllif (həyəcanla). Bəs Yadigar?
    B a ş r e j i s s o r. Nə Yadigar?
    M ü ə l l i f (qışqırır). Gülzarın sevgilisi!
    B a ş r e j i s s o r. Yadigar da tankçıdır! Vəssalam! Orduda gərək nizam-intizam olsun! Bu, teatrdır! Başa düşdün. Teatr! Teatr!
    Xorun üzvləri səhnəyə səpələnirlər.
    Nəqərat. Teatr!.. Teatr!..
    Teatr!.. Teatr!..
    Məsxərədir, məsxərə!..
    Faciədir, faciə!..
    Tamaşadır, tamaşa!..
    Yaşa, teatr, yaşa!..
    Min yaşa, min bir yaşa!..
    - Aman ovçu oxundan,
    Aman topçu gopundan!..
    - Oğul deyərəm sənə,
    Bir şey anlasan əgər
    Artistlərin gapından!
    - Hər ağzıyla quş tutan
    Cəngavər deyil hələ!..
    Yaxanı vermir ələ!
    - Dünənki baş bişirən
    Bu gün bir başqa zatdır!..
    Nəqərat. Teatr!.. Teatr!..
    Teatr!.. Teatr!..
    -O-o-o!.. Budur, gəlir Skapen,
    Etika professoru!
    - Fiqaro filosofdur!..
    - Balaş olub kələkbaz!..
    - Paho!.. Hamlet - başı daz!
    - Qoçu Əsgər tamada!..
    - Qalxa bilmir Kral Lir,
    Yıxılıbdı dalanda!..
    Emiliya tum satır!..
    - Bax, Sezar minib qatır!
    Nəqərat. Teatr!.. Teatr!..
    Teatr!.. Teatr!..
    İ ş ı q s ö n ü r
ON İKİNCİ ŞƏKİL


    Təbiətin gözəl bir guşəsi S i l v a n a, D a y ı. Ikisi də o gözəl guşədə gəzişir, hərdən ayaq saxlayır, hiss-həyəcan lap kəllə-çarxa vurur, sonra yenə gəzişirlər.
    S i l v a n a (həyəcanlı). Mən sizə deməliyəm... Bəli, deməliyəm... Mənim... Mənim yaşım qırxı keçib...
    D a y ı. Mənim üçün bunun heç bir mənası yoxdu!.. Sizin yaşınız səksəni də keçə bilər...
    S i l v a n a. Nə?
    D a y ı. Bəli! Doxsan da, yüz də ola bilər! Amma sevən bir qəlb üçün bunun fərqi varmı?
    Silvana. Ah!.. Onda mən sizə həqiqəti deməliyəm! Onsuz da siz bunu biləcəksiniz! Kəbinə gedəndə pasportlarımızı göstərməliyik! Ah, totalitar rejim!.. Pasport sosializmin qoyub getdiyi ən iyrənc bir yadigardır! Dünyanın heç bir mədəni ölkəsində belə şey yoxdu! Bu biabırçılıqdı!
    D a y ı. Əsəbiləşməyin.
    S i l v a n a. Yox, mən deməliyəm!.. Mən həqiqəti sizə deməliyəm... Mənim yaşım... mənim yaşım əllini keçib...
    D a y ı. Mən söz verirəm ki, heç vaxt sizin pasportunuza baxmayacağam!
    S i l v a n a. Ah!.. Siz əsl rıtsarsınız!.. Ancaq... Ancaq mənim bir oğlum var... Tale məni aldatmışdı... Mənim məsum gəncliyim bir aferistin qurbanı oldu... Kommunist idi! O faciəli aldanışdan mənə bir oğul qaldı...
    D a y ı. Mən də onun atası!
    S i l v a n a. O-o-o!... Siz insan deyilsiniz, siz müqəddəssiz!.. Ancaq... mənim nəvəm də var... Siz yəqin daha məni sevməyəcəksiniz!..
    D a y ı. Necə? Nəvəniz var?
    S i l v a n a (təlaşla). Bəli... Ah! Deməli ayrılıq məqamı gəlib çatdı?
    D a y ı. Nəvə!
    S i l v a n a. Ah, mənim kor taleyim!..
    D a y ı. Mən bütün həyatım boyu nəvə həsrətində olmuşam! Nə böyük xoşbəxtlik! Çox sağ olun! Siz mənə nəvə bəxş etdiniz!
    S i l v a n a. O-o-o!.. Siz necə nəcib insansınız, Ilahi?! Deməli siz hələ də məni sevirsiz?
    D a y ı. Siz məni bir anın içində xoşbəxt etdiniz! Sizi necə sevməmək olar?! Siz ilahi bir insansınız! Heç özünüz də bunu bilmirsiz! Indi mənim ən böyük istəyim o balaca nəvəmizi qucağıma alıb oynatmaqdı!
    S i l v a n a (pərt). Axı... Axı...
    D a y ı. Mən heç nə eşitmək istəmirəm! O mənim qucağımda böyüyəcək!
    S i l v a n a. Axı...
    D a y ı. Nə axı?
    Silvana. Axı... o... böyükdü...
    D a y ı. Böyükdü? Yəni nə boydadı?
    S i l v a n a (ağlamsınır). Iyirmi yaşı var... Məni bu amansız həyatda çox tez aldadıblar...
    D a y ı. Iyirmi?
    S i l v a n a. Bəli... Yox, siz daha məni sevə bilməzsiniz!..
    Dayı. Siz nə danışırsınız?! Toy! Deməli biz toya hazırlaşacağıq! Biz o gözəl qız nəvəmizi ərə verəcəyik!
    Silvana. O qız deyil, oğlandı...
    D a y ı (ruh yüksəkliyi ilə). Deməli biz ona gözəl bir qız alacağıq! Ah! Biz onun toyunu edəcəyik! Sonra nəticələrimizi qucağımıza alıb oynadacağıq!
    S i l v a n a. Hə. Ancaq deməyək ki, nəticələrimizdi...
    D a y ı. Mənim heç ağlıma gələrdi ki, toy eləyəcəyəm, nəvəm ailə quracaq?! Çox sağ olun?! Çox sağ olun ki, məni bu cürə xoşbəxt edirsiz!
    Pauza.
    Silvana teatr binasının damı görünən səmtə baxır.
    D a y ı. O tərəfə baxmayın...
    S i l v a n a (həyəcanlı). Yox, baxacağam! (Qışqırır.) Direktor!.. Ancaq direktor!
    D a y ı. Nə?
    S i l v a n a. Direktor! Tolko direktor! Tolko!
    D a y ı. Nə direktor?
    S i l v a n a. Əhməd direktor olmalıdır! Bəli! Əhməd bizim teatrın direktoru olmalıdır! O rəhbərliyə layiqdir! Direktor! Mütləq! Mütləq! (Qışqıra-qışqıra iti addımlarla səhnədən çıxır.)
    Direktor!.
    Işıq sönur.

ON ÜÇÜNCÜ ŞƏKİL


    Qəbul otağı, Direktor və Baş rejissorun kabinetləri. Direktor, Baş rejissor, Silvana, Artist, Gənc aktrisa, Müəllif, Əhməd, Katibə və digər əhli-teatr.
    Teatrın bizə tanış olan bütün yaradıcı heyəti qəbul otağına doluşub, qışqır-bağır saldıqlarından ağız deyəni qulaq eşitmir. Direktor həyəcan içində qapı ağzında dayanıb tez-tez qulağını qapıya dirəyir və qulaq asır. Baş rejissor öz kabinetində var-gəl edir. Katibə mizin arxasında əyləşib telefonla danışır, səs-küy içində nə danışdığı eşidilmir, amma hiss olunur ki, baş verən hadisələrin dəstəyə birbaşa reportajını verir. Silvana (qışqırır). Is-te-fa!.. Is-te-fa!..
    Əhli-teatr bir ağızdan qışqırır:
    - Is-te-fa!..
    - Is-te-fa!..
    - Is-te-fa!..
    S i l v a n a (qışqırır). Əhməd bəy bizim teatrın direktoru olmalıdır!
    Gənc aktrisa (qışqırır). O əsl sənət adamıdır!
    Direktor. Sancırdı! Mənim dalağım barometr kimi şeydi, sancırdı!
    A r t i s t (qışqırır). Bəli, Əhməd – direktor!
    Baş rejissor (əsəbi). Yenə şans məndən qaçır! Yəni mən heç vaxt bu teatrın direktoru olmayacağam?!
    S i l v a n a (yumruğunu Direktorun kabinetinə tərəf qaldırıb hədələyir). Sənətin qarşısını kəsən partokratlara ar olsun!
    Direktor. Ay ləçər!
    Əhli-teatr bir ağızdan qışqırır:
    - Ar olsun!..
    - Ar olsun!..
    - Ar olsun!..
    Katibə (həyəcanla dəstəyə). Oy, çto tvoritsya!.. Ali Sovetin qabağındakı mitinqlər bunun yanında yalandı!..
    S i l v a n a (barmağı ilə Direktorun qapısını göstərə-göstərə qışqırır). Bu adam administrator vəzifəsinə keçməlidir! Əhməd isə direktor!..
    Direktor (iki əlilə də öz başına qapaz vuraraq sarsılmış). Gör kim idin, indi kim olursan!? Administrator! Qorbaçovu görüm lənətə gəlsin! Cəhənnəmin odunda yansın!
    S i l v a n a (qışqırır). Sənətdə istedadlara yol açmaq lazımdı! Xanımlar və bəylər! Bu il Azərbaycanın dövlət quruculuğu ilidir! Əhməd bəy bizim direktorumuz olmalıdır!
    Əhli-teatr bir ağızdan qışqırır:
    – Əh-məd di-rek-tor!..
    – Əh-məd di-rek-tor!..
    – Əh-məd di-rek-tor!..
    D i r e k t o r. Yox! Mən daha dözə bilmirəm! (Gözü ilə kabinetin künc-bucağını axtarır...) Mənim də şəxsiyyətim var! Mənimlə Qorbaçov kimi rəftar eləmək olmaz!..
    K a t i b ə (telefon dəstəyinə). Yox, birinci qışqıran Silvadı! O birisi də qışqırır. Hərdən çaşıb Mehdiqulu deyir!..
    Direktor (kabinetdə istədiyini tapmayıb tələsik şalvarının qayışını belindən açıb çıxarır). Baxarsız!.. (Qayışı həlqə eləyib boğazına keçirir və özünü asmaqdan ötrü kabinetdə yer axtarır.) Mən daha dözə bilmirəm!..
    Baş rejissor. Getdi!.. Bu dəfə də getdi!. Kommunistlərin vaxtında elə, indi də belə! Ey talesiz!.. Zəmanə heç vaxt sənin zəmanən olmur!.. (Alnına bir şapalaq ilişdirir, sonra cəld addımlarla mizə yaxınlaşıb dolabdan araq şüşəsini çıxarır, həyəcandan titrəyən əliylə qədəhə süzür.)
    S i l v a n a. Əhməd bəy direktor olmalıdır!
    Direktor. Yelsindir e, Yelsin, yubka geyib?..
    S i l v a n a. Öldü var, döndü yoxdu!..
    Gənc aktrisa. Əhməd istedaddı!..
    A r t i s t. Bəli! Istedadın qarşısına sənət projektoruyla gur işıq saçaq!
    Əhli-teatr bir ağızdan qışqırır:
    – Is-te-fa!..
    – Is-te-fa!..
    – Is-te-fa!..
    Direktor (kabinetdə özünü asmağa bir yer tapmayıb qayışın ucunu mizin üstünə qoyur və əlinə keçənləri qayışın üstünə yığır). Ey gidi dünya!.. Gör axırın nə oldu?! Kimin ağlına gələrdi ki, teatrda özünü öldürəcəksən? Qorbaçovu görüm... (Söz tapmır.) Qorbaçovu görüm... qan qussun!..
    S i l v a n a (Baş rejissorun qapısına işarə ilə). Bəs bu niyə çıxmır?
    K a t i b ə (bir anlıq dəstəkdən ayrılaraq). O «Hamlet»i hazırlayır!
    S i l v a n a. Nə? Bu gün Azərbaycan dövlətçiliyi təhlükə altındadır! Nə «Hamlet»?! (hirslə
    Baş rejissorun kabinetinin qapısını açır.)
    Baş rejissor (indicə içdiyi araq boğazında qaldığı üçün, çeçiyə-çeçiyə). Mən... Dərman içirəm! Mən... Ürəyim...
    Silvana (burnunu tutur). Püf-f-f!.. Otuz ildi dərman içirsiz, niyə düzəlmir ürəyiniz? Niyə kollektivin istefa tələbinə qoşulmursunuz? Bilmirsiz ki, indi respublikamızda prezident dövlət quruculuğu ili elan edib?
    Baş rejissor. Mən... Mən...
    Artist (başını içəri soxub gizli bir hədə ilə). Dayı gələcək indi!
    Baş rejissor (udqunaraq qışqırır). Is-te-fa!.. Is-te-fa!.. (Cəld addımlarla qəbul otağına çıxır.)
    Katibə (telefon dəstəyinə). Oy!.. Qamlet toje vışel!..
    Əhli-teatr bir ağızdan qışqırır:
    – Is-te-fa!..
    – Is-te-fa!..
    – Is-te-fa!..
    M ü ə l l i f (əlində portfel qəbul otağına daxil olaraq əvvəlcə bu həngaməni görüb çaşbaş qalır, sonra Katibəyə). Bu nə əhvalatdı belə?
    Katibə (çımxırır). Əşi, bircə elə sən çatışmırdın?!
    Müəllif. Siz mənim insan hüquqlarımı tapdalaya bilməzsiz!
    Silvana (qışqırır). Biz imkan vermərik ki, demokratiya boğulsun!..
    Baş rejissor (qışqırır). Keçmiş partokratlara ar olsun!..
    Artist (qışqırır). O ancaq administrator ola bilər.
    Gənc aktrisa (qışqırır). Əhməd də, onunda sənətə qiymət verməyi bacarır!..
    Direktor dizləri üstə yerə çöküb sərt hərəkətlə boğazını dartır. Qayışın üstünə yığdığı bir qalaq qovluq, kağızkuğüz, konselyar ləvazimatı, telefon yerə dağılı_____r, özü isə döşəməyə yıxılıb boğazındakı həlqəni tələsik boşaltmağa çalışır.
    S i l v a n a. Xanımlar və bəylər! Bəsdi daha!
    Baş rejissor. Bu adam qorxusundan xalqın qarşısına çıxmır!
    Gənc aktrisa. Bizim də səbrimizin sonu var!..
    S i l v a n a (əlini Direktorun kabinetinə tərəf uzadaraq). Irəli!.. (Zərblə direktorun qapısını açıb kabinetə daxil olur.) Is-te-fa!..
    Əhli-teatr da Silvananın arxasınca
    Direktorun kabinetinə doluşur:
    – Is-te-fa!..
    – Is-te-fa!..
    – Is-te-fa!..
    Direktor (ayağa qalxır və nəhayət ki, qayışı boğazından açıb tələsik). Mən razıyam!.. Adminstrator olmağa razıyam!..
    K a t i b ə (ayağa qalxıb kabinetin açıq qapısından içəri boylana-boylana telefon dəstəyinə). Oy!.. yazıq qorxur ki, birdən heç administrator da saxlamazlar!..
    M ü ə l l i f (portfelindən bir dəftərçə çıxarıb kabinetə boylana-boylana tələsik qeydlər edir), Aha! deməli belə!.. Kulminasiya nöqtəsi burda başlayır...
    Direktor. Ancaq...
    S i l v a n a. Nə ancaq?
    Direktor. Ancaq heç olmasa idarə maşınım özümdə qalsın!
    S i l v a n a. Mən qəti etiraz edirəm!
    Baş rejissor. O necə olur ki, direktor başqası olur, amma direktor maşını sizin?
    A r t i s t. Mən də qəti etiraz edirəm!
    Gənc aktrisa.Amerikada teatr direktoru heç belə söz deyər?
    A s s i s t e n t. Biabırçılıqdı!..
    Birinci a r t i s t. Ar olsun!..
    Ikinci artist. Özü də deyir ki, mən demokratam!..
    Birinci aktrisa. Yalandı!..
    S i l v a n a. Maşın Əhmədi gəzdirməlidi! Axı,.. Axı, bəlkə hərdən dayısına da lazım oldu!..
    A r t i s t. Doğrudur!
    Gənc aktrisa. Maşın davası edir!.. Yaxşı ki, Mehdiqulu bəy burda yoxdu, yoxsa adam bilməzdi ki, xəcalətindən nə eləsin?!
    K a t i b ə. Oy-oy-oy!..
    Ikinci aktrisa. Əhməd istedaddı!
    D i r e k t o r. Hardaydı bəs onun istedadı indiyəcən? Niyə ixtisar elədiz onu?
    S i l v a n a. Deməli deyirsiz ki, onun istedadı yoxdu, hə?
    D i r e k t o r. Mən... mən deyirəm ki...
    Baş rejissor (onun sözünü kəsir). Dayının xəbəri var sizin bu fikirlərinizdən?!
    D i r e k t o r. Hə? Yox... Siz məni düzgün başa düşmədiz... Mən demokratam... Mən... demokratik cəmiyyət qurmaq yolunda canımı əsirgəməmişəm... Yeni həyata qədəm qoyuruq... Mən.. Siz deyirsiz ki, administrator, yaxşı də... Mən nə deyirəm ki... Mən... (Birdən özünü saxlaya bilməyib qışqırır.) Mən maşın istəyirəm! Mən personal maşınım olmasa ölərəm! Mən qırx il hökumət maşınında gəzmişəm!..
    S i l v a n a. Xanımlar və bəylər! Biz gərək humanist olaq! Totalitar rejim bu adamı şikəst etmişdir!
    Direktor. Bəli... Bəli...
    M ü ə l l i f (eyni ehtirasla dəftərçəsinə qeydlər yaza-yaza). Bu, mənfi qəhrəman olmalıdır!
    Silvana. O stalinizmin qurbanıdı!
    Direktor. Bəli... Bəli...
    S i l v a n a. Xruşşov valyuntarizminin qurbanıdı!
    Direktor. Bəli... Bəli...
    S i l v a n a. Brejnevizmin qurbanıdı! Qorbaçovşinanın qurbanıdı!
    Direktor. Bəli... Bəli...
    S i l v a n a. Dünyada nə pis şey var, hamısının qurbanıdı!
    D i r e k t o r. Bəli... Bəli...
    Silvana. Lakin biz humanist olmalıyıq!
    Direktor. Bəli... Bəli... Olun!
    S i l v a n a. Biz istəmirik ki, o ölsün! Bu bizim prinsiplərimizlə bir araya gəlməz! Elə deyilmi, xanımlar və bəylər?
    Direktor. Elədir!
    Artist. Əlbəttə, ölməsin!
    Gənc aktrisa. Yox, ölməsin! Dünyanın mədəniyyət xadimləri bizə nə deyər?
    Baş rejissor. Əşşi, özü bilər! Biz onun şəxsi həyatına müdaxilə etməyək!
    S i l v a n a (Baş rejissorun sözlərinə fikir vermədən). Xanımlar və bəylər! (Direktoru göstərərək) Bu adam adi insanlar kimi yaşaya bilmir! Bu onun təqsiri deyil! Totalitar rejimin təqsiridir!
    Direktor. Bəli... Bəli...
    S i l v a n a. Əgər biz istəmiriksə o ölsün, ona personal maşın vermək lazımdı!
    Direktor (kövrəlmiş). Çox sağ olun! Mən ömrüm boyu sizin bu yaxşılığınızı unutmaram! Partiya biletimə... e-e-e... vicdanıma and içirəm!
    Silvana. Yadınıza salın! O, Mərkəzi Komitədə işləyəndə bizim teatra təntənəli surətdə «Xalqlar Dostluğu» ordeni təqdim etdi!
    Artist (yavaşdan). Amma mənə on beş il fəxri ad vermədi...
    Baş rejissor (yavaşdan). Mənə də beş dənə yağlı töhmət verdi...
    S i l v a n a. Biz özümüzü yox, teatrı düşünməliyik! Insan müvəqqəti, sənət daimidir! Xanımlar və bəylər! Mən təklif edirəm ki, bufetin sosiska maşınını buna verək!
    Direktor. Nə?
    Silvana.Sosiska daşıyan maşını! Qoy bunun personal maşını olsun!
    Direktor. Hə?.. Yaxşı... Mən razıyam!.. Razıyam!.. Qoy... qoy... (Kövrəlir.) sosiska maşını olsun, razıyam!..
    K a t i b ə (açıq qapıdan kabinetə tərəf boylana-boylana əlindəki dəstəyə). Sosiska maşınına da razı oldu. Yazıq qorxur ki, o da əldən çıxar! (Onu sıxışdırıb içəri boylanan Müəllifə çımxırır.) Çəkil də!.. Görmürsən, baxıram?!
    M ü ə l l i f (həyəcanlı). Neçə çəkil? Necə çəkil? Siz mənim müəllif hüquqlarımı əlimdən ala bilməzsiz! Mən bədii material yığıram! Mən zəmanəmizin faciəsini yazaçağam!..
    K a t i b ə (əlini yelləyir). Ay-hay!..
    S i l v a n a. Xanımlar və bəylər! Deməli, kollektivin fikri belədir: Əhməd teatrda işə bərpa olunur.
    A r t i s t. Bəli!
    Gənc aktrisa. O istedaddır!
    S i l v a n a. Və direktor vəzifəsinə təsdiq edilir! Bu adam isə (Direktoru göstərir.) administrator vəzifəsinə keçirilir.
    Direktor. Bufetin sosiska maşını da mənə təhkim edilir.
    S i l v a n a. Bəli.
    Direktor. Səsə qoyun! Indi demokratiyadı, səsə qoyun ki, sonra bunun da bir əmması çıxmasın.
    S i l v a n a. Bu adam olanda, nə olar, düz deyir. Xanımlar və bəylər! Kim bu təkliflərlə razıdır...
    Direktor. Yox. Təklifləri bir-bir səsə qoyun! Sosiska maşınını da ayrıca!
    Artist. Əşşi, biz inanırıq ki, sən demokratsan, ancaq day bu boyda da yox də!..
    S i l v a n a. Məsələni tez həll etməliyik. Vaxt itirmək lazım deyil. Xanımlar və bəylər! Həmin təklifləri səsə qoyuram. Kim bu təkliflərin hamısı ilə razıdır, əlini qaldırsın. Hamı əlini qaldırır. Müəllif tələsik özünü içəri dürtüb səsləri bir-bir saymağa başlayır.
    M ü ə l l i f. Bir, iki, üç, dörd, beş, altı...
    Direktor. Əleyhinə olanları da sayın, sonra sosiska maşınının əmması çıxmasın...
    S i l v a n a. Xanımlar və bəylər! (Gizli bir hədə-qorxu ilə.) Kim əleyhinədir?
    M ü ə l l i f. Lehinə on doqquz oldu! (Dəftərə qeydlər yazır.)
    S i l v a n a. Əleyhinə yoxdu. Kim bitərəfdir?
    Müəllif. Yoxdur. (Dəftərə yazır.) Mənim gələcək faciəmdə hər şey gərək dəqiq olsun!
    Direktor (Müəllifə). Maşını da qeyd elə ora, sonra əlimizdə dokument olsun.
    M ü ə l l i f. Xeyr! Mən daha maşınlardan, inəklərdən, qoyunlardan yox, insanlardan yazacağam!
    S i l v a n a. Xanımlar və bəylər! Beləliklə, bizim doğma kollektivimiz istədiyinə nail oldu! Xalqın səsini boğmaq, demokratiyanın qarşısını almaq mümkün olmadı! Sənət daimidir, həyat müvəqqəti! Biz sənət uğrunda mübarizə aparırıq!
    Direktor. Bir xahişim də var!
    Baş rejissor. Dedim ki, buna üz vermək olmaz də!
    Direktor. Bir xahişim var. Bufetçiyə tapşırın ki, sosiska maşınının üstündə mənimlə höcətləşməsin.
    Silvana. Onu təzə direktorumuz tapşırar! Bəli, xanımlar və bəylər! Əhməd bəy öz doğma sənət ocağına qayıdır!
    Dayı qəbul otağına daxil olur.
    K a t i b ə. O-o-o!.. (Telefon dəstəyinə) Prişol samıy qlavnıy! Yox, Baş nazir, yox, Dayı! (Dayıya) Sizi təbrik edirəm!
    D a y ı. Məni? Nə münasibətlə?
    K a t i b ə. Əhməd müəllim teatra qayıtdı! O bizim Direktordu! Çox sağ olun!
    D a y ı. Mən niyə? Siz sağ olun!
    Kabinetdəki əhli-teatr açıq qapıdan Dayını görür və hərə bir tövr ilə öz xüsusi hörmətini izhar etmək istəyir və Dayı bu səs-küy içində Direktorun kabinetinə daxil olur.
    A r t i s t (Dayıya). Mən sizə nə söz vermişdim?
    B a ş r e j i s s o r. Mən Əhməd müəllimi bu əllərimlə bəsləmişəm, necə qoya bilərdim ki, o kənarda qalsın?
    A s s i s t e n t. Mən sizə dediklərimin hamısını (sabiq Direktoru göstərir), bu adama dedim!
    Birinci aktrisa. Mən dedim ki, haqsızlığa imkan vermərəm!
    Ikinci artist. Mən sizə dediyimi etdim!
    S i l v a n a. Artıq söz lazım deyil! (Dayını göstərir.) Bu adamın iti gözlərindən heç nə yayınmır!
    Müəllif (diqqətlə Dayıya baxaraq). Bilmirəm də bu müsbət qəhrəmandı, ya mənfi?
    Silvana. Heç nə, heç nə yayınmır! (Işvə ilə.) O bilir ki, kim kimdir...
    Gənc aktrisa. Mehdiqulu bəy yenə də zəng etmişdi?
    D a y ı. Kim?
    Gənc aktrisa. Mehdiqulu bəy!
    D a y ı. Mehdiqulu bəy kimdi?
    Gənc aktrisa. «Mehdiqulu portiş kompaninin» prezidenti də!..
    Katibə (telefon dəstəyinə). Vsyo! Ya reşilas! (Dəstəyi telefonun üstünə atır və qeyri-adi bir həyəcanla Dayının üstünə cumur.) Siz... Sizdən... Sizdən xahişim var! Mənim xahişimi rədd etməyin!
    D a y ı. Nə xahiş?
    Katibə. Siz mənim də... mənim də dayım olun! Xahiş edirəm sizdən! Mənim də dayım olun!
    D a y ı. Axı, sizin nəyə ehtiyacınız var? Siz nə istəyirsiniz?
    K a t i b ə. Mən... Mən Dezdemonanı oynamaq istəyirəm!
    Pauza. Nişanlım da icazə verib! Bu mənim əbədi arzumdu! Mənim dayım olun! Qoyun mən də öz əbədi arzuma qovuşum!..
    M ü ə l l i f. Aha! (Dəftərə yazır.)
    Artist. Necə dözülməzdir, ağırdır bu an. Elə bil başlanıb müdhiş bir tufan!..
    S i l v a n a. Bu lap ağ oldu!.. Tez eləyin! Əhmədə zəng eləyin, çağırın gəlsin!
    D a y ı. Yox, ehtiyac yoxdu...
    S i l v a n a. Necə yox? Qoy gəlsin, bu sənət məbədində vəzifəsinin icrasına başlasın!
    D a y ı. Burdadı, narahat olmayın...
    S i l v a n a. Burdadı? (Katibəyə) Tez get onu çağır. (Istehza ilə) Dezdemona!..
    D a y ı. Yox, canım... Çağırmağa ehtiyac yoxdu...
    Və Dayı tələsmədən parikini, bığını, qaşlarını çıxarmağa, dəsmal ilə qrimini silməyə başlayır və bütün bu müddət ərzində də hamı hipnoz olubmuş kimi ona baxır. Nəhayət, Dayının əvəzinə Əhməd peyda olur.
    Pauza.
    Əhməd. Salam!
    Pauza. (Silvanaya) Axır ki, sizinlə tərəf-müqabil olduq!
    S i l v a n a. Oy!.. (Özündən gedir.)
    A r t i s t (Silvananı qucağına alır).
    Dəyişib həyat. Ayın təsirindəi baş verib bu iş...
    K a t i b ə (öz telefonuna tərəf qaçıb tələsik nömrəni yığır). Alo!.. Alo!..
    Gənc aktrisa. Bəs, Mehdiqulu bəy?
    Pauza.
    Bütün əhli-teatr hələ də özünə gələ bilməyib və lal bir sükut içində donaraq Əhmədə baxır.
    M ü ə l l i f (qəflətən bu ölü sükutu pozaraq). Mən öz ana mövzumu tapdım! Mən əsl teatr yazacağam! Teatr!.. (Qışqıra-qışqıra yeni abidar əsərini yazmağa qaçır.) Teatr!.. Teatr!..
    Yenə də xorun üzvləri bir göz qırpımında səhnəyə doluşur.
    Nəqərat. Teatr!.. Teatr!..
    Teatr!.. Teatr!..
    - Teatr
    Pərdəni açıb
    Gülür özünə!..
    - Bir gözü güləndə
    Qor tökülür,
    Duz tökülür
    O biri gözünə!..
    Danışanda susur,
    Susanda deyir!..
    - Səhər Kobayam mən,
    Axşam Bezuxov Pyer!..
    - Cənab!..
    - Müsyö!.
    - Tovariş!..
    - Ser!..
    - Həm lotuyam,
    Həm avam!
    - Gah cəlladam,
    Gah qurban!
    - Can, ay can!..
    - Bu gün gəmim
    Üzür yenə!..
    - Sabahsa batır...
    - Sonra yenə
    Çıxır üzə!
    - Sabah yenə,
    Yenə batır!
    Nəqərat. Teatr!.. Teatr!..
    Teatr!.. Teatr!..
    Xorun sözləri söyləndikcə səhnə fırlanır və yenə də başlanğıcdakı «Otello» tamaşasında olduğu kimi, iki yerə bölünüb: yarısı teatr səhnəsidir, sol tərəfdə qalan yarısı isə səhnə arxasıdır. Pərdə salınır. Görünməyən tamaşaçıların alqışını eşidirik.
    S i l v a n a. Qaldırın pərdəni! Qaldırın!
    Gənc aktrisa. Ay aman... Belə biabırçılıqdan sonra yenə özünü qabağa verir!..
    S i l v a n a. Mənim əlimdən tutun!
    Direktor. Mən? Yox day, mən qurtardım! Mənim də prinsiplərim var!
    S i l v a n a. Qaldırın pərdəni!
    Tamaşanın iştirakçıları bir-bir, iki-bir səhnəyə çıxıb görünməyən tamaşaçılara baş əyir və bütün bu müddət ərzində də xorun üzvləri eləcə öz mətnlərini söyləyirlər.
    - Həyat - səhnə,
    Səhnə - həyat!..
    - Teatr yerə
    Əlcək atır!..
    - Özünə gülür!
    - Sənə!
    - Mənə
    - Ona gülür!
    - Dünya, sənə,
    Sənə, gülür!
    Nəqərat. Tamaşadır, tamaşa!..
    Yaşa, teatr, yaşa!..
    Min yaşa, min bir yaşa!..
    İ ş ı q s ö n ü r.
1993.

<< 1 / 2 / 3 >>
Bölmə: Azərbaycan ədəbiyyatı | Əlavə edildi: azerhero (18.01.2014) | Müəllif: R.C E W
Baxış: 633 | Reytinq: 0.0/0
Bütün rəylər: 0
omForm">
avatar

Kitablar — zamanın dalğaları ilə səyahət edən və nəsildən-nəslə öz qiymətli yükünü ehtiyatla aparan fikir gəmiləridir.

- Frensis Bekon

Son 90 gün ərzində kitab oxumamaqdan daha pisi kitab oxumadığına görə narahat olmamaqdır.

- Cim Ron

Kitabları yandırmaqdan daha pis şey onları oxumamaqdır.

- Rey Bredberi

Yaxşı kitab aysberqə oxşayır, onun yeddi-səkkiz hissəsi suyun altında gizlənib.

- Ernest Heminquey

Kitablarım mənə çatacaq qədər böyük bir krallıqdır.

- Shakespeare

Mən, kitablarımı yaratmadan əvvəl, kitablarım məni yaratdılar.

- Montaigne

Kitabsız yaşamaq; kor, kar, dilsiz yaşamaqdır.

- Seneca

Bu günün gərçək universiteti, bir kitabxanadır.

- Carlyle

Kitab, tək ölümsüzlükdür.

- Rufus Choate

Exlaqa uyğun ya da zidd kitab deyə bir şey yoxdur. Kitablar ya yaxşı yazılmışdır, ya da pis. Hamısı bu qədər!

- Oscar Wilde

Ümidlə açılıb qazancla bağlanan bir kitab, yaxşı bir kitabdır.

- Alcott

Kitablar, itmiş başların abidələridir.

- Sir William Dave

Kitablar, heç solmayacaq bitkilərdir.

- Herrick

Kitab heç aldatmayan bir yoldaşdır.

- Guilbert De Pixrecourt

Axmaqlarla oturub-durmaqdansa , kitabla tənha oturmaq yaxşıdır.

- Qasım bəy Zakir

İnsan güc ilə yox, mütaliə etməklə ağıllanır.

- C.Bruno

Az bildiyini başa düşmək üçün çoxlu oxumaq lazımdır.

- Mişel Monten

Kitablar özünüzə və başqalarına hörmət etməyi öyrədəcək, ürəyi və ağlı, dünya və insanlıq sevgisiylə dolduracaq.

- Maksim Gorki

Kitab həyatın ən uzaq və qaranlıq yollarında insana işıq bəxş edən əfsanəvi çıraqdır

- A.M.Upit

BAKI QIZLAR UNİVERSİTETİ
1992-ci ildə təsis edilən və həmin vaxtdan da fəaliyyətə başlayan Bakı Qızlar Universitetinin (əvəllər Bakı Ali Pedaqoji Qızlar Seminariyası adlanırdı) yaradılmasında məqsəd respublikada qadın pedaqoji kadrlar yetişdirmək, onların intellektual səviyyəsini yüksəltmək və gənc qızları ailə həyatına hazırlamaqdan ibarətdir. Hazırda universitetdə "Sosial pedaqoji” və "Filologiya-tarix” fakültələri fəaliyyət göstərir. "Sosial pedaqoji” fakültədə "Təhsildə sosial-psixoloji xidmət”, "Psixologiya”, "Coğrafiya müəllimliyi”, "ibtidai sinif müəllimliyi”, "Məktəbəqədər təlim və tərbiyə”, "Riyaziyyat və informatika müəllimliyi”, "Filologiya-tarix” fakültəsində isə "Xarici dil (ingilis) müəllimliyi”, "Azərbaycan dili və ədəbiyyat müəllimliyi”, "Tarix müəllimliyi”, "Jurnalistika” üzrə bakalavr, "İbtidai sinifdə tədrisin metodika və metodologiyası”, "Pedaqogika nəzəriyyəsi və tarixi”, "Azərbaycan ədəbiyyatı”, "Azərbaycan dili”, "Azərbaycanın yeni və ən yeni tarixi” sahəsində magistratura səviyyəsində kadr hazırlığı aparılır.
Bakı Qızlar Universiteti Nazirlər Kabinetinin 1996-cı il fevralın 21-də 21 saylı sərəncamı ilə dövlət qeydiyyata alınmışdır. 2013-cü ildə Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyinin lisenziya komissiyası BQU-nun çoxilli fəaliyyətinin, onun yüksək maddi-texniki bazasının, infrostrukturunun, təlim-tərbiyə sisteminin Azərbaycan Respublikası təhsil Qanununa Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin "Ali təhsil Müəssisələrinin fəaliyyətinə xüsusi razılıq (lisenziya verilməsi haqqında qərarına, Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyinin sənədlərinə uyğn qurulduğunu, pedaqoji kadrların hazırlanmasında əldə olunmuş nailiyyətlərini nəzərə alaraq universitetin fəaliyyətinə xüsusi razılıq (lisenziya) verilməsini məqsədəuyğun hesab etmişdir. Eyni zamanda 2013-cü ildə universitet akreditasiyadan keçmişdir. Universitetdə müxtəlif fənnlər üzrə kabinetlər, dörd kopüter otağı, kitabxana, badii yaradıcılıq studiyası, tələbə elmi cəmiyyəti, Tələbə Gənclər təşkilatı, dörd dərnəklər, nəşriyyat, idman zalı, yeməkxana, kadrlar şöbəsi və mühasibatlıq fəaliyyət göstərir.
Learn more